Summer Solstice 2007 New MexicoAtt tänka på innan ett yogapass

Att utöva yoga är både en mental och fysisk träning. Jag ber dig om en doftfri omgivning. Vänligen bär inga parfymer eller andra starkt doftande kropps produkter under klassen.

Undvik att äta minst 2 timmar innan ett yogapass.

Ta med ett skinn eller filt att sitta på och en sjal att lägga över dig vid meditation.

Drick mycket vatten, 1-2 liter/dag. Ta med dig en vattenflaska till yogapasset

Var försiktig om du har någon fysisk skada. Använd ditt sunda förnuft och lyssna till din kropp. Var går din gräns?

Var barfota. Du vill stimulera de 72 000 nervslut som finns i händer och fötter.

Utför aldrig yoga under inverkan av alkohol eller droger.

Äter du någon form av mediciner ska du alltid rådfråga din läkare innan du börjar träningen.

Om du är kvinna var snäll och uppmärksamma följande. När du har din mens, speciellt under de tre första dagarna, ska du inte utöva ansträngande yoga pass. Detta för att det stör den naturliga menstruationscykeln och kan sätta den ur balans. Detsamma gäller vid graviditet. Meddela alltid din yoga lärare om du är gravid.

Det är viktigt att följa det schema som finns. När du tränar själv får du inte lägga till eller dra ifrån några övningar. Det påverkar energin i kroppen och den totala balansen.

Andas genom näsan (djupandning), slut ögonen och fokusera på tredje ögat om inget annat anges.

Det är mycket viktigt att du vilar mellan övningarna. Det är nu kroppen integrerar energin du väckt till liv. Ett yogapass följs alltid av en avslappningsmeditation.

Det är möjligt att leva ett lyckligt, hälsosamt och andligt liv. Keep up!

Varmt välkommen att upptäcka yogans värld!

Har du frågor kontakta Sophia.